One week down, 19 to go - Reisverslag uit Sliema, Malta van Andrea Frijns - WaarBenJij.nu One week down, 19 to go - Reisverslag uit Sliema, Malta van Andrea Frijns - WaarBenJij.nu

One week down, 19 to go

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

05 September 2015 | Malta, Sliema

Het is al een week geleden dat en mijn blog online zette. De tijd vliegt nu al! Maar wat heb ik toch een geweldige week gehad! En dan met voornamelijk met stage.

Maandagochtend half negen moest ik mij melden bij de organisatie die voor mij de stage heeft geregeld. Het zou maar een tien minuutjes duren maar het was uiteindelijk drie kwartier. Ik had geluk dat er nog andere mensen stage gingen lopen in Cavalieri hotel dus ik hoefde niet alleen. (En ik was misschien wel stiekem vergeten om uit te zoeken welke halte ik moest hebben, maar goed) Samen met nog twee andere meiden heb ik me netjes gemeld bij de receptie en we mochten meteen doorlopen naar de HR afdeling voor een introductie. Mijn stagebegeleider, die overigens super aardig is, heette ons welkom en leidde ons rond. Het hotel is werkelijk geweldig. Het dakterras is mijn nieuwe favoriete plek, het heeft immers uitzicht op het appartement van David Beckham.

Zodra iedereen netjes op de plek zat kwam vroeg mijn stagebegeleider me welke vraag ik zou stellen als ik een interview zou afnemen. Na netjes antwoord te hebben gegeven kreeg ik de kans om een uur later deze vraag te stellen tijdens een interview. NA EEN UUR! Geweldig toch! Het tweede interview van de dag was een meneer die mij niet de hand wilde schudden toen ik hem ging halen in de lobby. Ik kan je wel zeggen dat dat een redelijk ongemakkelijk moment was maar ik heb het overleefd. Echter toen hij tijdens het interview door had dat ik wel degelijk invloed had op de sollicitatieprocedure wist hij niet hoe snel hij het gesprek ook op mij te richten. Jammer jong, jou kans is voorbij!

In Malta is een zeer laag werkeloosheidspercentage maar ook een heel laag minimumloon. Maltezers wisselen zo vaak van baan. Als je een interview gepland hebt met iemand dan is de kans groot dat die persoon niet eens komt opdagen omdat hij of zij waarschijnlijk al iets beter heeft gevonden. Of je neemt iemand in de ochtend aan die aan het einde van de dag alweer ontslag neemt. In Malta everything is possible.

Ik heb tot nu toe aan 4 interviews mogen deelnemen. Dit waren 3 mannen. Een wilde me de hand niet schudden, meneer twee was een Australiër met een amazing accent en meneer drie bleef maar knipogen (Ja meneer, knipoog nog een keer en dan heeft u ZEKER dan baan).

Ik krijg geweldige kansen en ik zit pas in week 1. Mijn stagebegeleider wilt dat ik de eerste drie weken ga observeren en de mensen ga leren kennen zodat ik mij op mijn plaats voel en weet om te gaan met de verschillende managers. Hartstikke prima.

Natuurlijk doe ik naast stage ook nog andere dingen. Zoals eten voor de helft van de prijs tussen 6 uur en 8 uur op woensdag. Of feestjes bouwen in het appartement.

Het appartement is natuurlijk super mooi alleen de keuken kan met 9 mensen een ravage (ravaasj) zijn. Maar gelukkig heb ik een Braziliaanse huisgenoot wat graag poetst als hij dronken is en dat kan dus voorkomen om 01:15 als iedereen slaap. Dus de keuken word toch wel regelmatig schoongemaakt. Thank you Gustavo!

Ik heb nu wel mensen om me heen met wie ik voornamelijk optrek en dat ik natuurlijk super fijn, maar toch mis ik Nederland nog wel hoor. Vooral als ik ga slapen en als ik opsta. Normaal ben ik gewend dat Dion naast me ligt en dat is nu duidelijk niet het geval dus dat is wel minder (heel erg minder zelfs). Maar goed. We zeggen elkaar dat 5 maanden super snel voorbij zullen zijn en dat we voor we het weten kunnen gaan vechten wie nu de tv mag claimen, maar toch weet je dat het zwaar gaat worden. We hebben in ieder geval 10 – 14 oktober. En om even duidelijk te maken hoe lang dat nog duurt, dat is nog 35 dagen. Aftellen doen we zeker!

Zoals meneer de Veurzitter mooi heeft gezegd: Voordat het weer emotioneel wordt even relativeren. De vijf maanden zijn zo voorbij! En ik kan wel zeggen dat ik dit zeker doe!

Dit is eigenlijk alles wat ik op dit moment te vertellen heb. Volgende week mogen jullie weer genieten van mijn avonturen.

Tot volgende week!
X Andrea

  • 05 September 2015 - 18:48

    Jolanda:

    Leuk meis dat het zo goed gaat, op naar de volgende weken!!!!

  • 07 September 2015 - 09:07

    Maurits:

    Leuk te lezen dat de eerste week zo goed is gegaan!

    Merk je trouwens iets van de vluchtelingenstroom richting Europa?

  • 08 September 2015 - 14:54

    Andrea Frijns:

    Nee hier merk ik niks van Maurits!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2016

It is time to say goodbye

03 Januari 2016

The final countdown

18 December 2015

This is Andrea, right?

09 December 2015

Sorry? Zei je dat nou echt?

02 December 2015

‘’ Leuke outfit maar jammer van die broek’’
Andrea

Aangezien ik voor 5 maanden naar Malta ga voor mijn stage wil ik natuurlijk met iedereen mijn ervaringen delen! Heel veel leesplezier!

Actief sinds 15 Aug. 2015
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 12768

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: