Sorry? Zei je dat nou echt? - Reisverslag uit Sliema, Malta van Andrea Frijns - WaarBenJij.nu Sorry? Zei je dat nou echt? - Reisverslag uit Sliema, Malta van Andrea Frijns - WaarBenJij.nu

Sorry? Zei je dat nou echt?

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

09 December 2015 | Malta, Sliema

Ik wil deze blog beginnen met mede te delen dat dit alweer week 15 is. Week 15 houdt in dat het nog maar 5 weken is tot ik weer naar huis kom. 5 weken….. is toch niet meer normaal!

De maand december is aangebroken en dus ook Sinterklaas en Kerst. Hier op Malta wordt uiteraard geen Sinterklaas gevierd zoals wij dat in Nederland gewend zijn. Wat ik zo begrepen heb van iemand is dat ze wel Sint Nicholas kennen maar natuurlijk niet met een schimmel of zwarte pieten. Dit jaar was op 7 december, in een stadje waar ik de naam weer van ben vergeten, een groot feest met een braderie, dansgroepen en muziek. Niet dat ik hierheen ben gegaan want het was immers gewoon een normale werkdag in het Cavalieri Art Hotel!

Dit jaar was voor mij 5 december anders dan andere jaren. Het hotel had een kerstmarkt georganiseerd waar ook een koortje kerstliedjes kwam zingen. De kerstmarkt stond in het teken van geld inzamelen voor The Angela House. The Angela House is een weeshuis. We hebben in totaal een redelijk bedrag ingezameld dus we mogen wel trots op onszelf zijn.
Als stagiaires hebben wij uiteraard ook bijgedragen. Wij hadden speciaal voor deze gelegenheid zelf pepernoten gemaakt. We hadden ook pepernoten uit een zak maar iedereen vond onze zelfgemaakte pepernoten toch het lekkerste (Keukenprinsesjes!)

Bij deze kerstmarkt nodigde sommige werknemers ook hun gezin uit. Het was wel leuk om deze mensen eens te leren kennen. Ik was stiekem vooral benieuwd naar de familie van mijn baas.
Aan het einde van de dag kwam het dochtertje van de grote baas van het hotel naar mij toe (woooaaaah spannend!). Ik zal even het gesprek voor jullie uittypen:
Little 7 year old girl: Excuse me, do you know where James is?
Ik: Do you call your father James?
Little 7 year old girl: No, I call him James because you have to call him James, I call him daddy!
Ik: Oh allright, well he is in his office I think..
Little 7 year old girl: Can you open the office for me please?
Ik: I’m sorry, I do not have the key, I only have a key for that office and for that office.
Little 7 year old girl: Well, I think the key is the same as the other keys so open the office please.

7 JAAR IS DIE MEID. 7!!! Ik stond toch wel even met open mond te kijken hoor. Het is een lieve meid maar ik denk wel dat ze de handen vol hebben aan haar!

Omdat ik dus 5 december overdag lekker heb mogen werken (ik heb hiervoor trouwens wel een dag extra vrij gekregen in de week dus ik had een extra dag vrij toen pap en mam er waren!) en in de avond te druk was met op stap te gaan, heb ik mijn Sinterklaas avondje maar een dag verplaatst. Ik heb dit gezellige avondje dan ook fijn gevierd met de Cavalieri Chick Jeska. Dit bestond voornamelijk uit pepernoten naar binnen duwen en een chocolade letter bunkeren. Oh en een uitermate slechte film kijken met Hilary Duff in de hoofdrol. Lang leve Netflix.

Nu ik jullie fijn heb geamuseerd met deze blog die duidelijk in het teken staat van Sinterklaas, is het voor mij weer tijd om mooie verhalen te gaan verzamelen voor de volgende keer!
Dus Dide, als je komt dit weekend, pas maar op wat je doet want het kan zomaar online komen te staan!

See you later!
Yours sincerely,
Andrea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2016

It is time to say goodbye

03 Januari 2016

The final countdown

18 December 2015

This is Andrea, right?

09 December 2015

Sorry? Zei je dat nou echt?

02 December 2015

‘’ Leuke outfit maar jammer van die broek’’
Andrea

Aangezien ik voor 5 maanden naar Malta ga voor mijn stage wil ik natuurlijk met iedereen mijn ervaringen delen! Heel veel leesplezier!

Actief sinds 15 Aug. 2015
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 12746

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: