''Andrea! Je moet links rijden!'' - Reisverslag uit Sliema, Malta van Andrea Frijns - WaarBenJij.nu ''Andrea! Je moet links rijden!'' - Reisverslag uit Sliema, Malta van Andrea Frijns - WaarBenJij.nu

''Andrea! Je moet links rijden!''

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

01 November 2015 | Malta, Sliema

''Wat? Alweer een mailtje dat Andrea een blog heeft geschreven?'' Ja dat klopt. Deze week verwen ik jullie met twee blogs in 1 week. WAUW!
You're welcome.

Ik hoor jullie denken: ''Andrea wat is dat een rare titel, wat heb je gedaan?'' Ik zal het jullie met plezier vertellen.

Vorige week hadden we besloten om vandaag naar Gozo te gaan. Ja top idee, want het is altijd lekker weer op Malta. Niet dus....
Vanmorgen toen we opstonden was het al redelijk regenachtig maar goed. Onder het motto #YOLO kom je overal tegenwoordig.
Nadat we een uur in de bus hadden gezeten en 25 minuten op de ferry kwamen we dan toch eindelijk aan op Gozo.
Hier hadden we een auto gehuurd voor 40 euro voor de hele dag EN we hoefden dan niet de auto weer vol te tanken. DEAL.

Nu kun je je al voorstellen hoe dit in zijn werk ging (want ja de titel....) Aangezien ik de enige ben met een rijbewijs was ik de held die links ging rijden. Met het stuur aan de linkerkant, de pook aan de linkerkant en verkeersregels die niemand eigenlijk wist gingen we dan lekker op pad.
Na de parkeergarage aan de linkerkant uit te zijn gereden om vervolgens op de rechter baan in te willen voegen begon het al.... Lichtelijke paniek.
Vooral het eerste half uur was het vooral even wennen en checken of ik wel echt aan de linkerkant bleef. Helaas lukte me dat niet de hele tijd.
Ik had wel een behulpzame bijrijder die me geregeld riep DAT IK LINKS MOEST RIJDEN. Thanks Kirsten, you are the best.

Na bergen op te rijden die nog steiler zijn dan de steilste berg op aarde en vier uur lang te hebben gezocht naar the Azure Window hebben we netjes onze Kia Picanto (sowieso 4X4 aangedreven) terug gebracht naar waar we hem hadden gehaald en zijn we netjes weer 25 minuten met de ferry en een uur met de bus richting huis gegaan. Oh happy day!

Ik deel mijn kamer met een Italiaanse vrouw. Ze is een jaar of 35 en studeert hier voor twee maanden Engels (persoonlijk denk ik dat ze beter naar Malta moet verhuizen want twee maanden zijn NOOIT genoeg, haar Engels is namelijk zeer dramatisch).
Afgelopen week vroeg ze aan mij of ik wat Italiaanse woorden kende. Jazeker zei ik vol trots, ik ken wel een paar!
Als je namelijk een paar keer op concertreis bent geweest naar Italië dan pik je nog wel eens wat woordjes op.
Ook gaf ik toe dat ik wel een paar scheldwoorden wist en die zei ik natuurlijk want ze geloofde me niet. Hierna kwam ze natuurlijk niet meer bij van het lachen! (Ik wil natuurlijk niemand de schuld geven dat ik deze woorden ken maar Ron, bedankt!)

Goed jongens,ik hoop dat ik jullie weer een beetje heb bijgepraat :D
Mochten jullie beeld willen hebben bij al mijn verhalen dan verwijs ik je graag door naar mijn Facebook pagina!

Tot volgende weeeeeeeeek!
xxxx

  • 02 November 2015 - 13:31

    Jolanda:

    Weer 'n leuk verhaal, maar (sorryyyyyyyy) toch 'n paar kant-tekeningen:

    Lieverd, het stuur en de pook HIER bij mij zit aan de linker kant, dus DAAR bij jou rechts. (4e alinea, 2e regel)
    Steiler dan de steilste berg op aarde (5e alinea)......... Malta is niet van deze wereld?

    Ben erg kritisch vandaag ;-)

    Dikke KUS



  • 02 November 2015 - 14:14

    Andrea Frijns:

    Oei ik zie dat ik een klein foutje heb gemaakt met het stuur! Maar als ik het stuur aan de rechterkant heb dan heb ik alsnog de pook links:O

  • 17 November 2015 - 11:41

    Ron:

    di niente Andrea :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2016

It is time to say goodbye

03 Januari 2016

The final countdown

18 December 2015

This is Andrea, right?

09 December 2015

Sorry? Zei je dat nou echt?

02 December 2015

‘’ Leuke outfit maar jammer van die broek’’
Andrea

Aangezien ik voor 5 maanden naar Malta ga voor mijn stage wil ik natuurlijk met iedereen mijn ervaringen delen! Heel veel leesplezier!

Actief sinds 15 Aug. 2015
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 12753

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: